donderdag 22 september 2011

Klein Testritje

Ola
Gisteren dus een eerste testritje gedaan nadat wij de ontsteking terug hebben afgesteld met stroboscoop
er bestaan denk duizend en een mogelijkheden om een ontsteking af te stellen en iedereen heeft er zijn eigen methode voor,het zou eens fijn zijn om die mogelijkheden allemaal langs elkaar te zetten,zoiets als een les in
AFSTELLING VAN EEN ONTSTEKING,heel leerrijk,
In alle geval,wij hebben een kleine 20 km gereden,alles was super,startte vlot,reed heel goed,was ook heerlijk weer
Wij hebben wel de hoofdsproeier van 118 naar 120 gebracht,op 19 graden,en de lucht toevoer op  2 volledige draaien met een bougie van NGK 9,hij was mooi licht bruin,allez de bougie dan toch,maar hij zou iets meer donker bruin mogen zijn,zondag wordt definitieve rit gereden,en dan zullen wij zien

Heb trouwens op 21  oktober een afspraak op het Kabinet van onze Vlaamse minister Jo Vandeurzen om eens wat details door te brengen ivm mijn reis,ben benieuwd,ik houd jullie op de hoogte

Ciao

dinsdag 13 september 2011

Hij staat weer paraat

Ola bloggers

zoals de titel zegt,hij staat in elkaar van gisteravond,hij startte van de 1ste keer,maar heb wel wat gesukkeld want toen ik de nieuwe zuiger,ik heb er nu een 1007-2 insteken,dat is een 1ste overmaat,ging hij heel hoog in toeren,en ik moet zeggen dat ik het vreemd vond,want ik had alles gedaan volgens het boekje,en hij deed het niet
Wij hebben toen met twee paar ogen gekeken,en na veel consult via telefoon en raad van het team zijn wij bij de carburator uitgekomen,en de reden was dat de gasschuif was blijven hangen,eenmaal die terug op zijn plaats,was het gewoon perfect van de eerste keer,nu gaan wij de ontsteking nog eens afstellen en ditmaal met de stroboscoop en dan weer testen want de dagen vliegen voorbij en hij zou toch klaar moeten zijn met de nodige kilometers
Tot de volgende keer voor meer nieuws,hopelijk ditmaal over mijn visums en toelatingen

maandag 5 september 2011

gat in zuiger



Zo,dat is het resultaat van testrit van Genk-Charleroi-Genk,ik weet niet wat er gebeurd is,ligt het aan de bougie,NGK B 7E s,of  misschien aan de ontsteking,ik weet niet,misschien zijn er wel een paar techneuten die het weten,maar mijn mecanieker Angelo heeft er al zoveel onder zijn handen gehad,hij gaat dat wel in orde brengen,dus ik houd jullie op de hoogte van het verloop