woensdag 13 juni 2012

Ambassade Ronde 2

Vandaag ben ik dus terug naar Brussel geweest voor mijn visums,deze keer op tijd,en met de auto,niet meer te voet,en het regende niet,dus dat beloofd,ik dacht bij mijn eigen,wie wil nu naar Azerbeidzjan,er zal wel niemand daar staan,tot mijn verbazing stond er toch al 3 man te wachten,en dit om 09 40,ben benieuwd.
Mijn beurt netjes afgewacht en dan mijn beste Engels naar voren gehaald om tot de conclusie te komen dat je alles via site moet downloaden in pdf format,dit afgeven met foto,niet zomaar,maar eentje met wit achtergrond,anders telt het niet,een uitnodiging van iemand van daar,reden van bezoek,namen van de steden die je aandoet,ziekenkas document,een werk contract van hier,en dan alles binnen brengen,veel oei's en ai's later,de man vriendelijke bedankt en vol goede moed(slik)terug naar buiten,op naar de volgende ambassade.

De auto verder geparkeerd en naar die van Turkmenistan gelopen,en daar aangekomen zie ik daar een hele grote poort met het grootse slot van de wereld er om heen,precies onbewoond en verlaten,met graffiti op de parlofoon,oei oei oei,dat beloofd,denk ik,en zie al een doem scenario opduiken dat ik mijn reis moet gaan aanpassen

Wij gaan verder,op naar die van Oezbekistan,lag in het verlengde van de straat van Turkmenistan,dus op de F.D. Roosevelt laan,en hij begon bij nr 3 en ik moest naar 99,dan wandel ik wel,hoe ver kan dat zijn,wat huisnrs er tussen,maar waar ik geen rekening mee hield is dat die percelen waar die huizen(Villa's) staan,niet zoals bij ons in breedte een meter of 20 zijn maar misschien wel 100 meter hebben,en dat betekend dat het wel erg VER is om te wandelen,achteraf gezien,maar wij geven niet op
Daar aangekomen was die man wel heel vriendelijk en mij alles heeft uitgelegd hoe de procedure werkt,met resultaat dat ik volgende week terug moet met de nodige documenten van de site van Oezbekistan

Nog een beetje verder en dan naar de Ambassade van KirgiziĆ«,daar aangekomen was die man ook heel vriendelijk,vraagje gesteld,haalt die man de applicatie formulier uit,effe in vullen,foto erop,rek nr op briefje mee gekregen,geld moet gestort worden,bewijsje meenemen en volgende week woensdag visa afhalen,was alles maar zo gemakkelijk

Dan naar die Kazachstan gereden maar ik wist dat er altijd iets kan mis gaan,dus,op woensdag zijn die mannen gesloten,dus dat wordt een extra verlof dag
En dan rest er nog China,ik houd mijn hart al vast

Volgende week deel 3,hopelijk met goede afloop

Ciao


Geen opmerkingen:

Een reactie posten